wtorek, 28 kwietnia 2020

Bezpieczeństwo w kontakcie z urządzeniami elektrycznymi

„Pstryk”

Słuchanie opowiadania, rozmowa na temat jego treści. Prosimy dzieci o przygotowanie się do uważnego słuchania opowiadania: Dotknij swoich uszu, przygotuj je do słuchania. Dotknij swoich ust, przygotuj je do milczenia. Podczas słuchania opowiadania postaraj się zapamiętać, jak nazywali się jego bohaterowie i kim byli. Spróbuj też zapamiętać, jakie ważne informacje o bezpieczeństwie chłopiec przekazał Juniorowi.


Po przeczytaniu opowiadania prowadzimy rozmowę z dzieckiem: Jak nazywali się bohaterowie opowiadania? Kim byli? Dlaczego po włączeniu czajnika zgasło światło w całym mieszkaniu? Jakie ważne informacje dotyczące bezpiecznego postępowania z urządzeniami elektrycznymi chłopiec przekazał Juniorowi? Jak myślicie, czy dzieci mogą samodzielnie posługiwać się urządzeniami elektrycznymi?

Propozycja pracy plastycznej - „Bezpieczny uczeń" Możemy wykorzystać arkusz brystolu lub kartki, mazaki, klej, nożyczki, papier kolorowy rysunkowy i techniczny i gazetki reklamowe z marketów ze sprzętem AGD. Zadaniem dzieci jest stworzyć obrazkowe zasady korzystania z urządzeń elektrycznych. Jeśli dzieci będą potrzebowały wsparcia, można przeczytać odpowiedni fragment opowiadania „Pstryk” raz jeszcze. Czekam na rezultaty! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz