„Pstryk”
Słuchanie
opowiadania, rozmowa na temat jego treści. Prosimy dzieci o przygotowanie
się do uważnego słuchania opowiadania: Dotknij swoich uszu, przygotuj je do słuchania.
Dotknij swoich ust, przygotuj je do milczenia. Podczas słuchania opowiadania
postaraj się zapamiętać, jak nazywali się jego bohaterowie i kim byli. Spróbuj
też zapamiętać, jakie ważne informacje o bezpieczeństwie chłopiec przekazał
Juniorowi.
Po przeczytaniu
opowiadania prowadzimy rozmowę z dzieckiem: Jak nazywali się bohaterowie
opowiadania? Kim byli? Dlaczego po włączeniu czajnika zgasło światło w całym
mieszkaniu? Jakie ważne informacje dotyczące bezpiecznego postępowania z
urządzeniami elektrycznymi chłopiec przekazał Juniorowi? Jak myślicie, czy
dzieci mogą samodzielnie posługiwać się urządzeniami elektrycznymi?
Propozycja pracy
plastycznej - „Bezpieczny uczeń" Możemy wykorzystać arkusz brystolu lub
kartki, mazaki, klej, nożyczki, papier kolorowy rysunkowy i techniczny i
gazetki reklamowe z marketów ze sprzętem AGD. Zadaniem dzieci jest stworzyć
obrazkowe zasady korzystania z urządzeń elektrycznych. Jeśli dzieci będą
potrzebowały wsparcia, można przeczytać odpowiedni fragment opowiadania
„Pstryk” raz jeszcze. Czekam na rezultaty!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz