Dzień Zdrowego Gotowania i Jedzenia.
Scenariusz
zajęć dla wszystkich chętnych z okazji święta zdrowego jedzenia i gotowania.
Zajęcia kształtujące umiejętności
społeczne dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne
funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Wychowanie zdrowotne i
kształtowanie sprawności fizycznej.
Witam dzieci, które w tym tygodniu piły sok owocowy.
Witam dzieci, które lubią marchewkę i pietruszkę w zupie.
Witam dzieci, które dziś piły mleko lub jadły zupę mleczną.
Witam dzieci, które pomagają, gdy mama robi sałatkę warzywną.
Witam dzieci, które w tym tygodniu zjadły razowy/ciemny chleb.
Witam dzieci, które myją owoce przed jedzeniem.
24 kwietnia obchodziliśmy Dzień Śniadania.
Jest to święto obchodzone w całej Polsce, a nawet w Europie.
Dlatego my, dziś przypomnimy sobie i wspólnie ustalimy, co należy jeść, aby być
zdrowym.
* Czytanie wiersza
„Witaminowe abecadło” – Stanisława Karaszewskiego
„Oczy, gardło, włosy, kości
zdrowsze są, gdy A w nich gości.
A w marchewce, pomidorze,
w maśle, mleku też być może.
B – bądź bystry, zwinny, żwawy
do nauki i zabawy!
W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,
w serach, jajkach B też mieszka.
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy
to owoce i jarzyny.
C – to coś na przeziębienie
i na lepsze ran gojenie.
C: porzeczka i cytryna,
świeży owoc i jarzyna!
Zęby, kości lepiej rosną,
kiedy D dostaną wiosną.
Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem.
Na krzywicę D jest lekiem.
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Mleko, mięso, jajka, sery,
w słońcu marsze i spacery.”
Duże litery oznaczają witaminy i produktów, które zawierają te witaminy. Dzieci
wymieniają nazwy witamin, o których usłyszały w wierszu:
A – marchew, pomidory
B – ziarna, orzechy, sery, jajka
C – porzeczki, cytryny, warzywa
D – ryby, jajka, mleko
*Głośne odczytanie hasła:
Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki
Wszyscy mamy grzeczne minki, bo zjadamy witaminki.
*Zgadnij co jesz?
Dzieci
mają zamknięte oczy i kosztują kolejno różnych produktów (chleb, jabłko,
gruszka, mandarynka, marchewka, papryka, cukierek czekoladowy, ciasteczko)
następnie odgadują, co jadły i określają smak oraz czy jest to zdrowe, czy może
niezdrowe.
* ,,Zanieś śniadanie” -
zabawa ruchowa
Dzieci to ,,kelnerzy”, którzy trzymają ,,tace ze
śniadaniem” (papierowa tacka jednorazowa z woreczkiem) . Na sygnał
,,kelnerzy” spacerują po pokoju
trzymając tackę papierową jedną ręką.
*Zgadnij, co pijesz?
Dzieci
przez słomką wypijają różne napoje (mleko, woda, sok, coca-cola), następnie
odgadują co piły, jaki to ma smak i czy jest zdrowe.
* Zabawa ruchowa
równoważna
Dzieci przenoszą na łyżce ziemniaka, buraka, cebulę, w taki sposób, by warzywo
nie spadło z łyżki.
*Degustacja zdrowego
jedzenia – różowe naleśniki z twarożkiem.
ü 2
szklanki mąki (najlepiej razowej)
ü 1,5
szklanki mleka
ü 0,5
szklanki gazowanej wody
ü 1 surowy
burak
ü 2 jajka
ü 2 łyżki
oleju oraz trochę do smażenia
ü sól
Burak dokładnie umyć, obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Do miski ze
startym burakiem dodać mąkę, mleko, wodę, olej, sól i wbić jaja. Wszystko razem
dokładnie wymieszać i smażyć na patelni. Gotowe naleśniki można podawać z
twarożkiem ziołowym lub na słodko z serkiem z dodatkiem miodu i laski wanilii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz